MSN Messenger på Mac

Jeg er - som den trofaste læser har erfaret - Mac-bruger på hjemmefronten. Det samme er dog ikke tilfældet for mine venner og bekendte, så her hedder det foretrukne program til online kommunikation MSN Messenger. Fair nok.

Microsoft har været så flinke at lave en MSN Messenger til Mac, men jeg synes mildt sagt ikke den er så meget værd. Siden sidste opdatering synes jeg faktisk, den ligefrem er blevet dårligere til at logge på.

Derfor er jeg begyndt at kigge efter alternativer, der kan give mere stabilitet og måske endda eksotiske funktioner som stemme- og videosamtaler. Ét af de alternativer kunne være at bruge Microsofts egen MSN Messenger til Windows via CrossOver, hvilket jeg satte mig for at bruge lidt tid på for lidt siden.

Efter lidt eksperimenteren med forskellige versioner lykkedes det mig i første forsøg at installere og starte version 7.0 til Windows 98/ME. Som billederne herunder viser, ser indstallations-processen ganske tilforladelig ud, imens grænsefladen i selve programmet lider af et par grafiske "ticks". Funktionaliteten fejler dog ikke noget.

Desværre understøtter CrossOver ikke på nuværenve tidspunkt adgang til iSight-kameraet i Mac'en, så videosamtaler bliver der ikke noget af. Men det er da meget skægt, at det uden videre kan lade sig gøre. Min jagt på en fornuftigt klient til Mac fortsætter altså lidt endnu.

msn7.0_1.jpg msn7.0_2.jpg msn7.0_3.jpg msn7.0_4.jpg

Kommentarer

Anonym sagde…
Messenger til mac stinker altså lidt :o)

Adium kan virkelig anbefales - find den her: www.adiumx.com
Anonym sagde…
jeg bruger noget der hedder amsn . Det kan sende webcamsamtaler fra iSight kameraet og det hele.

-Man skal dog lige vænde sig til det, men ellers er det fint nok. Det kan hentes gratis på nettet.

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Writely