Online opbevaring

Det er ingen hemmelighed, at jeg bruger en del tid foran computere. Jeg har min computer på arbejde, min lækre, lille bærbare, min endnu lækrere iMac og ind imellem sidder jeg også foran andre folks computere.
Med alt den fytten rundt har jeg ind imellem problemer med at finde mine dokumenter, billeder osv., fordi de ligger spredt rundt omkring. Derfor har jeg det sidste stykke tid undersøgt mulighederne for at lægge så'n nogle ting på nettet.
Indtil videre har jeg valgt at placere mine billeder hos Flickr!. Deres gratis service er fin, hvis man kan nøjes med at uploade 20 MB om måneden, men $25 om året for ubegrænset opbevaring synes jeg er fair, så jeg fik mig ret hurtigt en Pro-konto.
Diverse dokumenter og små-filer er indtil videre endt hos Box.net, der tilbyder 1 GB gratis opbevaring og samtidig har en let overskuelig, reklamefri side med masser af fede funktioner som drag'n'drop-upload og mulighed for at tildele tags til sine filer. Jeg har de sidste par dage kigget lidt på ThinkFree, der har en lidt højere nørd-faktor. Her kan man redigere sine Office-dokumenter online, indsætte billeder fra Flickr! og meget mere. Den er dog stadig på beta-stadiet, og der er lidt problemer med danske bogstaver i dokumenterne, så indtil videre holder jeg mig til ren opbevaring hos Box.net (Desuden kan man ikke uploade filer til ThinkFree fra Mac eller Linux - så brokker den sig over '/' i filnavnet :) ).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Writely