Google Spreadsheets

Efter at ha' læst om Google Spreadsheets i går meldte jeg mig som tester, og i dag fik jeg besked om, at jeg kunne logge ind med mit Gmail brugernavn og adgangskode. Google spreadsheets
Jeg går ikke meget op i regneark, men siden Google opkøbte Writely har jeg været meget spændt på at se, hvilke muligheder der er i en online office-pakke. Jeg bruger nettet dagligt fra flere forskellige computere og browsere, så det vil være ideelt at have dokumenter samlet ét sted med mulighed for at redigere når som helst. Ved første øjekast ser det meget lovende ud med f.eks. import af .XLS- og .CSV-filer.
Jeg har tidligere leget lidt med online tekstbehandling hos ThinkFree, men der var desværre lidt rod med danske bogstaver og upload fra Mac og Linux. Førstnævnte ser også ud til at være et problem hos Google, men som så meget andet fra deres side er det jo bare en beta-version, og jeg håber, de får styr på det inden længe.
Med den udvikling af web-grænseflader med AJAX osv., der er i gang lige nu, tror jeg godt, f.eks. online tekstbehandling på flere punkter kan blive en reel konkurrent - eller i hvert fald et fornuftigt alternativ - til en almindelig kontorpakke.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Writely