ezmo

Jeg har tilmeldt mig det nystartede projekt ezmo, der tilbyder at opbevare éns digitale musiksamling online. Det er gratis og de tilbyder ubegrænset plads.
Derudover kan man invitere sine venner ind på tjenesten, så de kan streame éns musik over Nettet. Dermed skulle det efter sigende være lovlidt at dele musikken med sin nærmeste omgangskreds.
ezmo

Projektet (der i øvrigt er norsk og bygger på Adobe Flex - lækkert) er endnu på beta-stadiet, og hjemmesiden virker en smule rodet. Udover det ser det ud til at virke perfekt. Jeg har downloadet et lille program til Windows, der strakt begyndte at uploade filer fra mit iTunes-bibliotek, og jeg har inviteret en kammerat, der kan streame min musik via deres online afspiller.

Så vidt jeg kan se, kan man ikke downloade sin musik igen, så det kan ikke bruges som 100% online opbevaring... Men det er da smart at ha' adgang til sin musiksamling på arbejde og andre steder med Internet-adgang.

Kommentarer

Anonym sagde…
Det er vildt smart. Jeg har brugt Ezmo et par dage nu, men kunne godt ønske mig, at man kunne lave playlists og rykke mere rundt på musikfiler mellem mapper.
Unknown sagde…
Det er vist muligt at lave playlists - selv om det er lidt omstændigt.

Og du har ret i, at resten virker lidt ufærdigt. Men det er bestemt "godt begyndt" er min mening!
Jonas Brunsgaard sagde…
Det er ukorrekt at de "opbevare éns digitale musiksamling online"

De gør den mobil, og tilgængelig via music streaming.

Hvis du sletter din musik fra din harddisk kan du ikke genskabe den vha ezmo.

Jeg synes det er en vigtig pointe. Jeg er umiddelbart også ret vild med Ezmo, men det irritere mig at det kun er streaming og ikke også music storage :/
Unknown sagde…
Du har ret i, at den formulering måske ikke er helt heldig. Det ville dog undre mig, hvis ikke der bliver åbnet mulighed for download på et senere tidspunkt.

Hvis du leder efter sådan en service, så prøv at kgige på http://mp3tunes.com/. De tilbyder et "Oboe Locker" med ubegrænset plads og mulighed for synkronisering mellem flere computere. Desuden er der plugins til f.eks. iTunes og Winamp. Jeg tror det er der omkring, ezmo ender på et tidspunkt.
Jeg har brugt det i et stykke tid, men blev hurtigt tiltrukket af det simple men lækre bruger-interface hos ezmo.
Jonas Brunsgaard sagde…
Jeg ved ikke rigtig om jeg tror på at der bliver åbnet for omtalte feature, hvis du læser emzo blogen så skriver de at de godt er klar over at man ikke kan downloade musikken igen, men det heller ikke er tanken med Emzo.

Evt så tilføj mig til din emzo, jeg har ikke prøvet hvordan "share with your friends" tingenen fungere.

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Rygelov