Online cd-shopping

Jeg er glad for musik og køber en hel del af det. En sjælden gang imellem snupper jeg et nummer eller to fra iTunes Store eller en anden digital musikforretning, men jeg kan nu godt li' fornemmelsen af at ha' en god, gammeldags cd i hånden.

Jeg har forlængst opgivet at købe cd'er i forretningerne. For det første er jeg ikke helt enig med deres prissætning. For det andet kan jeg sjældent få de cd'er, jeg gerne vil ha', i Frederikshavn. I hvert fald ikke før længe efter de er udkommet.

Mine online-indkøb bliver spredt rundt omkring blandt flere forskellige sider afhængig af, hvad jeg skal bruge.

Dansk musik

CDON.COM har en hel del danske titler (samt selvfølgelig de nyeste internationale). Prisen på en skive fra en dansk kunstner ligger typisk på 140-150 kr. - som de ligger 29 kr.'s porto oveni. Dermed bliver det som regel billigere at stå i kø i Fona, da jeg sjældent køber mere end én dansk cd ad gangen.

CD WOW har ligeledes en del danske titler samt udenlandske til fornuftige priser. Som udgangspunkt ligger prisen på 89 kr. for en udenlandsk skive og 133 kr. for en dansk - og prisen er incl. porto. Desværre har de et stort problem med at overholde nogle fornuftige leveringstider. Her er et par af mine sidste indkøb samt tiden fra bestilling til afsendelse:
  • Bryan Ferry - Dylanesque: 1 dag
  • Amy Winehouse - Back To Black: 9 dage
  • Thomas Buttenschön - Fantastiske Mandag: 20 dage
  • Everybody's Talking - Talk Of The Town: 31 dage
  • Lars Lilholt - Story Teller: Bestilt for 3 måneder siden - endnu ikke afsendt...

Udenlandsk musik

Her er det ingen hemmlighed, at min favorit er BangCd. I løbet af de seneste måneder har jeg bestilt omkring 30 cd'er (og et par dvd'er) hos dem - og hver eneste gang er de dukket op i postkassen 2-3 dage senere.

Enkelte gang har der været en lille forsinkelse, når jeg har bestilt en cd før udgivelsesdatoen. Det er f.eks. tilfældet med den nye fra The White Stripes - Icky Thump, der er blevet udskudt en uge fra pladeselskabets side. Jeg har i den forbindelse fået en e-mail fra BangCd med bl.a. følgende indhold:
As soon as this title is released, we shall dispatch it to you. We will also send you an email to confirm that it has been dispatched.

However, if you would prefer to cancel this item and receive a refund, just drop us an email instructing us to do so and we will action your request promptly.

The decision to delay the release of this title is completely beyond our control but we hope you will be accepting of our apologies.

Det' satme god service!

Den dag jeg finder en dansk online musikbutik med samme leveringstider og service, bliver jeg en glad (og fattig) mand.

Kommentarer

Anonym sagde…
www.bangcd.com :-)
Unknown sagde…
Hehe... Ja, det hedder det nu engang.

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Rygelov