Argosy Mobile Video HDD HV355

Jeg har tidligere eksperimenteret med at lave et Windows-baseret mediacenter - altså en pc i et lækkert kabinet, der er koblet til tv'et og som styres udelukkende med en fjernbetjening. Jeg fik det dog aldrig til at fungere tilfredsstillende.
Argosy Mobile Video HDD
Den sidste tid har jeg flere gange haft min Macbook sat til fjernsynet og styret Front Row med den medfølgende fjernbetjening. Det fungerer fint og dejligt Mac-agtigt.
Af den grund har jeg flere gange overvejet at anskaffe mig en Apple TV, som vil være en lidt mere elegant løsning. Begrænsningen på videoformater og opbevarings-plads har dog afholdt mig fra det.

Den anden dag faldt jeg så over et godt tilbud og har nu en Argosy Mobile Video HDD HV355 koblet til mit fjernsyn. I bund og grund er det faktisk bare et eksternt harddisk-kabinet med USB-tilslutning - der så oven i hatten har bl.a. scart- og component-udgang, så den kan kobles til et tv.
Den kan læse alverdens video- og lyd-formater og den simple menu styres let via den medfølgende fjernbetjening. Jeg havde en gammel 160 GB disk til at ligge i skuffen, som jeg har puttet deri. Og nu har jeg en ganske billig, lille medieafspiller permanent stående under tv'et.

Jeg har lagt en del forskellige film og serier over på den for at få en fornemmelse af, hvad den kan - og indtil videre har den vist det hele. En enkelt gang blev billedet lidt klemt, men det kunne jeg hurtigt indstille mig ud af via tv'et. Menuen er ikke så gennemført og grafisk lækker som Apples (eller Windows MCE for den sags skyld), men den kan præcis, hvad skal den kunne. I modsætning til mit bud på et pc-baseret mediecenter starter den med det samme (og hver gang), den fylder væsentligt mindre, og den går ikke pludselig ned med en underlig fejlmeddelelse.

Alt i alt tror jeg, det er en fin lille gadget - om ikke andet så midlertidigt indtil Apple kommer med den næste version af deres bud på et mediecenter.

Kommentarer

Anonym sagde…
Hejsa

Ville lige høre om der er en ny ekstern harddisk som den du snakker om som du vil anbefale??
Oghvor meget hukommelse er der i den ??
Unknown sagde…
Hej,

I denne model installerer man selv en harddisk. Så størrelsen vælger man selv.

Jeg har siden jeg skrev indlægget købt en Apple TV, så jeg bruger ikke min Argosy-dims længere - og jeg har ikke rigtig fulgt med i, om det er kommet noget nyere og smartere.

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Writely