Kyllingen er ude

Jeg synes selv, jeg er en ret habil cykelsports-fan, og jeg har troligt fulgt med i Tour de France i mere end 10 år... Men magen til farce skal man da vist lede længe efter.

Michael Rasmussen, der vel nærmest var sikker på at køre ind i Paris iført den gule trøje, er af sit hold blevet bedt om at forlade løbet, da det har vist sig, at han på et tidspunkt i juni måned befandt sig i Italien fremfor Mexico, som han har påstået. Rasmussen er - i modsætning til flere andre ryttere i feltet - aldrig blevet testet positiv for doping, og han er i løbet af årets Tour de France vel snart blevet testet 10 gange - alle uden positivt resultat. Alligevel ryger han ud.

Nu ser det ud til at en lille spanier, der i øvrigt sidste år dukkede op på lister i forbindelse med Fuentes-dopingsagen, vinder hele skidtet.

Astana-holdet er blevet bedt om at forlade løbet på grund af Vinokourovs positive doping-test, og Cofidis-holdet har valgt også at forlade løbet efter at Cristian Moreni lavede samme nummer. Hvis Rabobank følger trop, er der jo nærmest ingen tilbage til at køre løbet færdig. Med det tempo kan det selvfølgelig være, Sastre ender med en podieplads...
Michael Rasmussen

Kommentarer

Henrik Mortensen sagde…
Det er sku en sort dag. Jeg ved kke om man skal tro om han har dopet sig eller ej, men jeg vil altid have den holdning af man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Derfor må han betragtes som ren, selvom en hel verden måske vil mene noget andet.

Men Rasmussen har gjort noget der måske er endnu dummere...

Først får han ifølge eget udsagn ikke indsendt de rette informationer retidigt og det er sku for dumt af en mand der ellers er nok så nøje i sine forberedelser. For dumt Michael...

Det stopper jo bare ikke der. Ikke nok med det så de oplysninger han efterfølgende giver om hvor han har været i den periode hvor der ikke var oplysninger om ham viser sig så at være falske. Det er sku selv at bede om en fyreseddel.

Det er sku da for dumt at lyve for sin arbejdsgiver... Specielt i en tid hvor der sås tvivl om alt hvad en cykelrytter foretager sig...

Jeg havde sku respekt for manden, men jeg har svært ved at finde begejstringen nu...

Min eneste tanke er at hvorfor lyve om dette, hvis du ikke har noget at skjule...

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Writely