Musicovery

Jeg blev opmærksom på hjemmesiden Musicovery for nogle dage siden via Kollaborativ. I stil med Ezmo, Deezer, Last.fm og andre sociale musiktjenester er idéen med siden at man skal udforske og opdage musik.
Hvor ovennævnte sider baserer sig på venners eller andre brugeres anbefalinger, er musik på Musicovery inddelt efter genre, "humør", årstal og flere andre parametre. Fidusen er så, at der skabes relationer imellem de forskellige numre, så man kan klikke sig igennem et træ af musik. Man kan gå tilbage i tiden, ændre tempoet, indskrænke antallet at genrer og meget andet. Alt i alt en ret sjov måde at opleve musik på. Jeg er i hvert fald ret vild med idéen om at gå fra Fatboy Slim tilbage i tiden til Jean-Michel Jarre - hurtigt frem til Björk og så med ét klik videre til Snoop Doog og Justin Timberlake, når det bliver for dystert. Det passer rigtig godt til min måde at lytte til musik på, der afhænger meget af min sindstilstand lige i et givent øjeblik.
Under hvert nummer linkes videre til bl.a. iTunes Store, så man hurtigt kan købe et interessant nummer, når man falder over det. Som udgangspunkt er lydkvaliteten ikke specielt imponerende, men man kan købe sig et abonnemt med "HiFi-kvalitet".
Musicovery

Kommentarer

Jonas Brunsgaard sagde…
Ideen er rigtig god, men kvaliteten er simpelt hen for dårlig...

Jeg fjerner alt min musik fra emzo i løbet af de næste par dage... og uploader det igen efter at det har været igennem Easytag:) du skulle tage et kig, der kommer også en masse nydt.

hep hay:)
Unknown sagde…
Jeg er enig i, at det ikke er noget, man gider høre på i længere tid... Men jeg er tosset med idéen og måden at opdage musikken på.

Mht. Ezmo, så er der desværre lukket for delings-funktionen ved min Internet-udbyder. Jeg bruger det dog stadig jævnt tit som en "online walkman" med min egen musiksamling.

Populære opslag fra denne blog

Smilende teknik-nørd

Writely